Fysiske rammer og beliggenhed

Jejsing Friskole ligger i landsbyen Jejsing, hvorfra der er 6,5 km. til Tønder. Der er et aktivt lokalmiljø (se Jejsing.dk) og naturskønne omgivelser.

Friskolen har solide og meget velholdte bygninger. Skolen råder over 1400 m2 lokaler, en stor skolegård, flere gode legepladser samt masser af grønne områder.

Udover elevernes grupperum, har skolen faglokaler til Håndværk & design, Hjemkundskab, Naturfag samt Matematik. Desuden har vi en lille gymnastiksal, som både benyttes til morgensang, Fortælling, Musikundervisning, spisning og i inde frikvarterer.

Derudover har Friskolen adgang til en nyere multihal, til idrætsforeningens multibane samt til et udendørs idrætsanlæg.

Friskolens udenomsarealer samt lokalområdets åer og skove giver gode muligheder for udendørs undervisning – ikke mindst i Natur/teknik, Idræt og Læring i bevægelse.

Skal dit barn gå på jejsing?

Kom forbi til en snak og se skolen

Oplev Friskolen

Den første torsdag i november afholder Jejsing Friskole og kommunens andre fri- og privatskoler Åbent hus fra kl. 15 – 18. Her kan du komme og se skolen samt få en uforpligtende snak med bestyrelsen, ansatte og skolelederen.

Scroll til toppen