Forældreengagement

En friskole giver mulighed for i høj grad at engagere sig i sine børns skolemæssige uddannelse. Når i vælger en friskole, vælger i rammer for jeres børn, hvor nærhed og tryghed er højt prioriteret. Som forældre i en friskole får i også lov til at rykke lidt tættere på.

Hvordan skal det så forstås? Jo, som forældre har man mulighed for at gøre en indsats på mange forskellige måder. Det kan være som medhjælper i SFO’en, som aktør i forskellige udvalg eller på andre måder, hvor ens kompetencer kommer til sin ret. Herigennem bliver man en del af det fællesskab, der driver skolen, og samtidig får man et godt indtryk af, om børnene trives og udvikles.

For at vi økonomisk kan drive skolen, kræver det, at vi stiller nogle minimumskrav til forældre. Som en lille friskole har vi valgt at bruge pengene der, hvor de gør mest gavn, og det er hos det faglige personale. Det betyder, at visse opgaver omkring vedligehold skal klares ved hjælp af frivilligt arbejde.

Skolen har nedenstående minimumskrav til forældreindsatsen:

• Der er arbejdsdage 2 – 3 gange om året, hver familie deltager i minimum 1 arbejdsdag pr. skoleår.
  • Det forventes at hvert forældrepar hjælper med 1 opgave på årshjulet, det kan for eksempel være at bage en kage til forældremødet eller at hjælpe ved et af skolens arrangementer.

Der er oprettet forskellige udvalg med hver sit ansvarsområder. Som forældre har i mulighed for at deltage i disse udvalg og tage opgaver alt efter, hvilke interesser og kompetencer I har.

Skal dit barn gå på jejsing?

Kom forbi til en snak og se skolen

Oplev Friskolen

Den første torsdag i november afholder Jejsing Friskole og kommunens andre fri- og privatskoler Åbent hus fra kl. 15 – 18. Her kan du komme og se skolen samt få en uforpligtende snak med bestyrelsen, ansatte og skolelederen.

Scroll til toppen