Friskole

På Jejsing Friskole brænder vores dygtige og engagerede lærere for at levere den bedste undervisning, og har samtidigt øje for at undervisningen kun bliver til læring, hvis det lykkedes at motivere eleverne til at ville lære.

Børnehaveklassen

På Jejsing Friskole vægter vi en tryg og god skolestart højt. Meget af tiden undervises Børnehaveklassen alene, så overgangen fra børnehave til skole ikke føles helt så anderledes, stort og svært.  Det handler meget om at lære at gå i skole og blive klar til undervisning.

SFO

I Jejsing Friskoles SFO er der god tid og plads til fri leg både indendørs og udendørs. Vi har et stort udenomsareal, rig mulighed for at røre sig i skolens multihal samt vores lyse lokaler til mere stille aktiviteter.

quote

Det siger forældrene

Helt fra 1. skoledag i børnehaveklasse var det tydeligt at Magnus følte sig godt tilpas i de nye omgivelser. Han var tryg ved læreren, og det var tydeligt, hvordan læreren allerede efter få timer havde styr på de enkelte elever og deres behov.

Dorte og Morten Jacewicz, forældre til Magnus

Et af mine bedste indtryk er, når vi har fællesspisning efter teater. Alle har taget mad med, svarende til deres familie, men maden bliver sat på et fælles tag-selv-bord. Spisebordet fylder hele gangarealet og mere til. Der er en rigtig god stemning på tværs af familierne, hvor både før- skolebørn og ældre søskende er med

Hans Michelsen, far til Karen

Skolens værdier

Jejsing Friskole er et sted, hvor nærvær, tryghed og fællesskab skaber læringslyst blandt børnene. Gennem høj faglighed – social og faglig læring og ansvar, gør vi børnene livsparate.

Undervisning

På friskolen undervises der i sammenlæste klasser.

Skolens undervisning "står til måls" med folkeskolen.

Dagligdagen

Der er god tid og plads til fri leg både indendørs og udendørs. Vi har et stort udenomsareal, rig mulighed for at røre sig i skolens multihal samt lyse lokaler til mere stille aktiviteter.

Lidt om os

Jejsing Friskole er en lille friskole på ca 65 elever, beliggende ca. 6,5 km. øst for Tønder.

Børn, der sidder på et tæppe med bogstaver på. Børnene læser i bøger.